loading...
همه چیز در مورد رایانه
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
رمیکس محسن چاوشی 1 605 modiryat
امیر علی 0 369 uesef
پیدا کردن مدل گوشی افراد از روی شماره تلفن همراه 0 501 modiryat
با ویژگی نظارت والدین (Parental Control) در ویندوز ۸ آشنا شوید 0 413 modiryat
چگونه کودکم را به درس خواندن علاقه مند کنم؟ 0 421 modiryat
دانلود آهنگ جدید حمید عسگری ، محسن یگانه ، سعید آسایش 0 420 modiryat
قشنگ ترین مرد دنیا 0 531 uesef
قشنگ ترین زن دنیا 0 566 uesef
دانلود اهنگ سالار وامیر مستر بابا دانلود 320 0 384 uesef
علی رضا حاکم 0 334 uesef
عکس لور فته فاکیوf 0 415 uesef
پیکان جوانان مدل92 0 351 uesef
عکس احمدرضا عابدزاده با کامران هومن 1 383 uesef
تصاویر لو رفته گوشی سونی اکسپریا هونامی با دوربین 20 مگاپیکسلی/ آیفون 5S 0 345 modiryat
دانلود آهنگ جدید محسن چاووشی با نام رویا . 1 447 pesarbad
جواب خودآزمایی های برنامه سازی دو فصل اول 0 1440 modiryat
تبديل صدای شروع ويندوز به آهنگ مورد نظر 0 347 modiryat
ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد 0 478 modiryat
دانلود کتاب سخت افزار سوم کامپیوتر 0 292 modiryat
شناسایی فایلهای هک 3 868 amirahmadi

 

ترفند نصب ویندوز 7 از طریق حافظه USB Flash

برای این کار شما به یک حافظه USB Flash با ظرفیت بیش از 4.5GB نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن شما می بایست DVD ویندوز 7 را نیز داشته باشید تا بتوانید فایل ها را بر روی حافظه Flash کپی کنید. پیش از شروع کار از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید.

در روش اول بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزار اضافی و از طریق دستورات خود سیستم عامل می توانید حافظه USB Flash خود را به نصب کننده Windows 7 تبدیل کنید. اما اگر دوست ندارید از دستورات متنی استفاده کنید می توانید از روش دوم استفاده کنید و با نصب یک نرم افزار ساده و کم حجم این کار را انجام دهید.

  

روش اول: ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از دستورات داخلی ویندوز 7

1.در ابتدا می بایست CMD را با سطح دسترسی Administrator اجرا کنید برای اینکار برروی دکمه Start در گوشه پایین و سمت چپ ویندوز کلیک کنید و سپس در جعبه جستجو cmd را تایپ کنید و پس از آن کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را فشار دهید یا برروی cmd.exe دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Run as Administrator را انتخاب نمایید.

2.در صفحه مشکی خط فرمان، دستور diskpart را تایپ نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید سپس کمی صبر کنید تا DISKPART> نمایش داده شود.

3.در DISKPART> این دستور را وارد نمایید: list disk ( توجه داشته باشید که بین list و disk فاصله وجود دارد.) Diskpart برای پارتیشن بندی و فرمت درایو ها از طریق دستورات متنی استفاده می شود.

4.تایپ کنید select disk 4 (عدد 4 درایو حافظه Flash شماست و ممکن است در کامپیوتر شما این عدد متفاوت باشد این عدد می بایست همان عددی باشد که در گزارش list disk نمایش داده بود. به تصویر پایین دقت کنید تا دقیقا بدانید کدام عدد را باید وارد نمایید.)

5.دستور Clean را وارد کنید تا حافظه Flash شما خالی شود و اطلاعات درون آن پاک گردد توجه داشته باشید که قبل انجام این کار می بایست از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید.

6.دستور create partion primary را وارد کنید. (این دستور برای ایجاد یک پارتیشن جدید کاربرد دارد شما بعد ها نیز می توانید از طریق Diskpart پارتیشن های جدید ایجاد کنید البته از طریق  Disk Managment نیز می توانید این کار را از طریق محیط گرافیکی انجام دهید.

7.دستور format fs=fat32 quick را وارد کنید تا حافظه USB با سیستم فایل FAT32 فرمت شود.(برخی از حافظه های با ظرفیت بالا با سیستم فایل NTFS فرمت شده اند تا فایل های سنگین برروی آنها کپی شوند ولی برای ساخت حافظه نصب کننده ویندوز 7 می بایست از FAT32 استفاده کنید.)

8.دستور assign را وارد کنید تا یک حرف به درایو اختصاص داده شود. در نهایت نیز exit را وارد کنید تا از Diskpart خارج شوید و سپس یک بار دیگر exit را وارد کنید تا از CMD نیز خارج شوید. در این مرحله حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب کننده ویندوز شده است

9.حال حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب ویندوز است، DVD ویندوز 7 را در درایو  بگذارید و تمام فایل و فولدرهای موجود در DVD را برروی حافظه Flash کپی کنید.

زمانی که کپی فایل ها به اتمام رسید USB را به نوت بوک یا نت بوک و یا هر کامپیوتر دیگر متصل کنید و کامپیوتر را با آن بوت کنید اگر کامپیوتر شما بصورت خودکار با USB Flash بوت نشد می توانید با فشار دادن کلید F8 یا F12 به منوی انتخاب بوت وارد شوید این کلید در کامپیوترهای مختلف متفاوت است ولی در زمان بوت شدن کامپیوتر اعلام می شود. پس از بوت شدن با Flash، نرم افزار نصب کننده ویندوز 7 اجرا خواهد شد.

روش دوم:ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از نرم افزار Win7-USB/DVD Tools

نرم افزار  Windows7-USB-DVD-tool را  دانلود کنید. و سپس مراحل بسیار ساده آن را دنبال کنید. از شما در طی روند ساخت نصب کننده ویندوز، DVD ویندوز 7 درخواست می شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
عضویت در رایان نیک
درباره ما
مطالبی جذاب درباره رایانه،بازیگران،اخبار روز دنیا ، دانلود نرم افزار ، دانلود جدیدترین آهنگ های پاپ ایرانی البته تمامی این امکانات در انجمن سایت برقرار خواهد بود
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 375
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 1959
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,006
  • بازدید ماه : 1,006
  • بازدید سال : 44,167
  • بازدید کلی : 538,999
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    آنلاین چکر یاهو
    بازی آنلاین

    بازی انلاین